Meest gestelde vragen

Hier vindt u een lijst van de meest gestelde vragen.



Betaling

Wat is mijn totale reissom?
De meeste in onze tourprogramma`s vermelde reissommen zijn per persoon en gelden bij twee personen. Voor de meeste meerdaagse tours geldt een ????npersoonstoeslag. De hotelprijzen zijn per kamer, dus niet per persoon. Voorts zijn de prijzen gebaseerd op valutakoersen en belastingen zoals bekend ten tijde van de samenstelling van het betreffende programma. Green Wood Travel Co.,Ltd behoudt zich het recht voor de reissom aan te passen als deze als gevolg van gewijzigde tarieven, valutakoersen of belastingen moeten worden verhoogd. De deelnemer wordt daarvan zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk op de zevende dag voor de dag van vertrek, op de hoogte gesteld. Bij een verhoging van meer dan 15 procent van de reissom heeft de deelnemer het recht de reisovereenkomst te ontbinden, met aanspraak op restitutie van reeds betaalde bedragen. Dat moet hij/zij dan wel binnen vijf dagen na ontvangst van bedoelde mededeling laten weten. In de reissom zijn inbegrepen: al het vervoer en de diensten en faciliteiten zoals ze zijn aangegeven in de omschrijving van het programma. Uitgezonderd zijn verzekeringen, (lokale) belasting, kosten visa (en andere reisdocumenten), fooien, niet in de reisomschrijving opgenomen excursies (individueel of groepsgewijs) en uitgaven van persoonlijke aard. De reissom moet uiterlijk zes weken voor de dag van vertrek in het bezit zijn van Green Wood Travel. Bij niet tijdige betaling blijft de reiziger in gebreke. Green Wood Travel wijst hem/haar daar schriftelijk op. De klant heeft dan alsnog de mogelijkheid het verschuldigde bedrag binnen 3 werkdagen te voldoen. Indien betaling ook dan uitblijft, wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim.
Hoe kan ik veilig mijn reis betalen?
Betalen kan in euro`s op onze STO Garant derdengeldenrekening in Nederland. het IBAN bankrekeningnummer en valuta wordt vermeld onder het reisprogramma dat u na bevestiging van Green Wood Travel ontvangt. Green Wood Travel is niet aansprakelijk voor overmakingskosten die banken berekenen. Boekt u een vakantie bij Green Wood Travel Co.,Ltd in Bangkok? Dan weet u ????n ding zeker: uw boekingsbedrag is veilig en beschermd. STO Garant zorgt ervoor dat uw vooruitbetaalde boekingsbedrag voor u gewaarborgd wordt. De dag na afloop van uw pakketreis wordt het geld vrijgegeven aan Green Wood Travel. U loopt zo geen risico dat u uw vooruitbetaling kwijtraakt door faillissement of oplichting. Ook wanneer u al van uw vakantie aan het genieten bent, zijn wij er voor u als de organisatie in een faillissement of surseance van betaling terechtkomt. Wij zorgen er dan voor dat u zonder zorgen van uw vakantie kunt blijven genieten of dat u, wanneer dit niet anders kan, veilig terug wordt gebracht naar het vertrekpunt van uw boeking. Zo kunt u met een gerust hart op reis en zorgeloos genieten van uw welverdiende vakantie.
Wat is STO Garant?
Betalen kan in euro`s op onze STO Garant derdengeldenrekening in Nederland. het IBAN bankrekeningnummer en valuta wordt vermeld onder het reisprogramma dat u na bevestiging van Green Wood Travel ontvangt. Green Wood Travel is niet aansprakelijk voor overmakingskosten die banken berekenen. Boekt u een vakantie bij Green Wood Travel Co.,Ltd in Bangkok? Dan weet u ????n ding zeker: uw boekingsbedrag is veilig en beschermd. STO Garant zorgt ervoor dat uw vooruitbetaalde boekingsbedrag voor u gewaarborgd wordt. De dag na afloop van uw pakketreis wordt het geld vrijgegeven aan Green Wood Travel. U loopt zo geen risico dat u uw vooruitbetaling kwijtraakt door faillissement of oplichting. Ook wanneer u al van uw vakantie aan het genieten bent, zijn wij er voor u als de organisatie in een faillissement of surseance van betaling terechtkomt. Wij zorgen er dan voor dat u zonder zorgen van uw vakantie kunt blijven genieten of dat u, wanneer dit niet anders kan, veilig terug wordt gebracht naar het vertrekpunt van uw boeking. Zo kunt u met een gerust hart op reis en zorgeloos genieten van uw welverdiende vakantie.
Krijgen kinderen korting bij hotels?
Kinderen van 11 jaar of jonger mogen gratis op de kamer, maar er is dan geen extra bed of ontbijt inbegrepen. Maximaal 2 kinderen per kamer. De meeste hotels in Thailand bieden een gratis babybedje aan. Attentie: er zijn uitzonderingen; het zijn de hotels die deze regels voorschrijven. Uw tour-coordinator adviseert u graag over welke hotels de beste `child policy` hebben.
Reisbescheiden en vouchers
Green Wood Travel stuurt uw e-tickets na betaling per omgaande naar uw e-mailadres of u kunt zelfstandige uw reisbescheiden downloaden. Deze e-tickets kunt u uitprinten en als boekingsbewijs gebruiken voor de desbetreffende vluchten. Check-in online uiterlijk 24-uur voor vertrek met het boekingsnummer (combinatie van 6 cijfers/letters) en uw achternaam. Het boekingsnummer staat op uw e-ticket. Uw vouchers voor de gereserveerde hotels, tours, transfers en trein-, bus-, boottickets worden na volledige betaling van uw reis per PDF e-mailbijlage verstuurd of u kunt zelfstandige uw reisbescheiden downloaden. Deze vouchers en/of tickets kunt u printen en als boekingsbewijs gebruiken voor de desbetreffende hotels, tours en transfers. U bent van harte welkom om de details van uw Azi??-reis te bespreken op ons Tropical Paradise kantoor. Open van maandag t/m zaterdag van 08.30 - 18.00 uur. Als u uw reisplan online wilt bekijken, voert dan uw betalingskenmerk en e-mailadres in. Uw betalingskenmerk ontvangt u nadat uw vakantie geboekt is.
Laagste prijsgarantie
Green Wood Travel is een innovatieve tour operator met meer dan 27 jaar ervaring in het samenstellen van individuele MAATWERK belevingsreizen naar Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam, Myanmar, Maleisi??, Indonesi??, Sri Lanka en de Filipijnen. Voor 90% contracteren en organiseren wij zelf accommodaties, tours en transfers. Hierdoor vormt Green Wood Travel maar ????n schakel tussen een hotel, tour of transfer en klanten. Minder schakels bieden voordelen voor zowel de prijs, efficiency en persoonlijke service. Deze voordelen geven we graag door aan onze klanten.
Wanneer krijg ik mijn e-tickets en reisbescheiden?
Green Wood Travel stuurt uw e-tickets na betaling per omgaande naar uw e-mailadres. Deze e-tickets kunt u uitprinten en als boekingsbewijs gebruiken voor de desbetreffende vluchten. Check-in online uiterlijk 24-uur voor vertrek met het boekingsnummer (combinatie van 6 cijfers/letters) en uw achternaam. Het boekingsnummer staat op uw e-ticket. Uw vouchers voor de gereserveerde hotels, tours, transfers en trein-, bus-, boottickets worden na volledige betaling van uw reis per PDF e-mailbijlage verstuurd en/of kunt u downloaden via MijnGreenWoodTravel.nl Deze vouchers en/of tickets kunt u printen en als boekingsbewijs gebruiken voor de desbetreffende hotels, tours en transfers.
Welke wisselkoers gebruikt Green Wood Travel?
Green Wood Travel, zoals de meeste bedrijven, zet jaarlijks de wisselkoers van de EUR en USD vast (pegged) bij de Rabobank. Dit om ons tegen wisselkoers fluctuaties in te dekken. De Rabobank calculeert een valutarisico in omdat de wisselkoers tussen de euro / dollar en Thai baht dagelijks wijzigen. Natuurlijk zijn er tussentijdse koerswijzigingen en het is bijna altijd om het even wat gunstig is en wat niet. De koersopslag als u met uw betaalpas in Thailand pint, is gemiddeld 2 THB per 1 euro. Staat de wisselkoers op 33 THB dan ontvangt u 31 THB als u Thai baht pint. Extra opnamekosten zijn 4 euro, berekend door uw eigen bank en 150 THB (4,50 euro) door de Thaise bank per opname. Contant geld meenemen is een voordeligere optie!
Waarom moet ik zo snel betalen?
Voor de meeste vliegtarieven gelden ticketlimieten. Dit kan betekenen dat er enkele dagen na het inboeken een bevestiging moet zijn bij de luchtvaartmaatschappij dat het ticket daadwerkelijk wordt afgenomen. Hiervoor wordt een aanbetaling of volledige betaling vereist. Bent u te laat met betalen, dan kan het ticket een stuk duurder zijn geworden. Daarom raden wij u aan om rekening te houden met eventuele overschrijvingstermijnen. Het is verstandig om uw bankpas, kaartlezer en/of smartphone mee te nemen. Met uw pas (met een Cirrus- of Maestro-logo op de achterkant) kunt u op veel plaatsen bij de geldautomaten (ATM) van Thaise banken pinnen. Met de kaartlezer cq smartphone kunt u extra boekingen, ook als het om grotere bedragen gaat, gemakkelijk overmaken.
Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?
U ontvangt een bevestiging per e-mail van uw betaling. Blokkeren Belgische en Nederlandse bankpassen De meeste Belgische en Nederlandse banken blokkeren het gebruik van bankpassen buiten Europa in verband met het grote aantal diefstallen. U kunt online bij je bank, voordat u op vakantie gaat, aanvragen om uw pas niet te blokkeren bij gebruik buiten Europa voor bepaalde tijd.

Verzekeringen

Wie is aansprakelijk?
Green Wood Travel Co.,Ltd samenwerkende reisorganisaties uitdrukkelijk van aansprakelijkheid wegens schade geleden door diefstal, verlies, letsel of ongeval, berokkend aan de reizig(st)er, ongeacht door welke oorzaak ontstaan, behoudens de rechtstreekse aansprakelijkheid van de betreffende rechtspersoon wegens grove nalatigheid of opzet. Ook wordt aansprakelijkheid uitgesloten voor schade die ontstaat door het gebruik maken van ter beschikking gestelde accommodatie, daarbij inbegrepen vliegtuigen, motorvoertuigen, hotels, zwembaden enz. en schade geleden door vertragingen als gevolg van mechanische pech, gedwongen grensoverschrijdingen, natuurrampen, staatsgrepen, revolutie, oorlogshandelingen, staking, ziekte, quarantaine of andere niet aan de (reis)organisaties toe te rekenen oorzaken. Bij wijzigingen en/of vertragingen in vluchtschema`s van de geboekte reis als gevolg van technische problemen, stakingen en/of weersomstandigheden zijn de Internationale Vervoersvoorwaarden voor lijndienst-vliegreizen volgens Richtlijnen pakketreizen (EU) van toepassing.
Heb ik een verzekering nodig?
Green Wood Travel raadt alle klanten aan hun reis-, medische-, annulerings- en andere typen verzekeringen af te sluiten in Nederland of Belgi??. Dit soort verzekeringen kunt u niet met gelijkwaardige werelddekking in Thailand of Zuidoost-Azi?? afsluiten. Heeft u al een reisverzekering? Controleer dan of deze werelddekking biedt! Kijk ook op onze reisverzekering pagina voor voordelige tarieven voor onder meer een annuleringsverzekering.
Richtlijnen pakketreizen (EU)
De combinatie van reisdiensten die u wordt aangeboden, is een pakketreis volgens de richtlijnen van de Europese Unie. Bijgevolg kunt u aanspraak maken op alle EU-rechten die voor pakketreizen gelden. Green Wood Travel is ten volle verantwoordelijk voor de goede uitvoering van de volledige pakketreis. Green Wood Travel beschikt ook over de wettelijk verplichte bescherming om u terug te betalen en, indien het vervoer is inbegrepen in de pakketreis, te repatri??ren in geval zij insolvent worden. Belangrijke punten die een reisvoorstel (offerte) moet bevatten: in het voorstel staan: de reisroute en de verblijfsperioden met data. Indien er accommodatie is inbegrepen moet het aantal nachten worden vermeld en de kwaliteit van de accommodatie (sterren). vermelding van het vervoer. En: plaatsen, data en vertrektijden, duur en plaats van haltes en verbindingen. Als de tijd niet is vastgesteld, moet een geschat tijdstip van vertrek worden aangegeven. verstrekte maaltijden bezoeken, excursies die zijn inbegrepen bij de totale prijs het moet duidelijk zijn of de deelnemer deel uitmaakt van een groep (en hoe groot die groep is). de taal waarin de diensten worden aangeboden informatie over toegankelijkheid voor mensen met beperkte mobiliteit (de klant dient informatie over zijn of haar behoeften te verstrekken) Verder moet duidelijk zijn: welk bedrijf de reis aanbiedt, en wat het adres en de contactgegevens van de organisator zijn de totale prijs van de reis inclusief belastingen, toeslagen en extra kosten. Als het bedrag van mogelijke kosten nog niet bekend is, moet een schatting worden gegeven van welke kosten worden verwacht betalingsvoorwaarden. Het totaalbedrag van de reis en het bedrag van de aanbetaling moeten worden benoemd met daarbij de termijn voor het volbrengen van de restbetaling, evenals eventuele financi??le garanties of verzekeringen die moeten worden betaald algemene informatie over paspoort- en visumvereisten, en informatie over gezondheidsformaliteiten annuleringsvoorwaarden met een verklaring dat de reiziger het contract op elk moment voorafgaand aan de reis kan annuleren, tegen betaling van een passende vergoeding of standaard annuleringskosten informatie over de verplichte of optionele verzekering die de reiziger kan afsluiten (annuleringskosten, hulp bij repatri??ring, etc.)
Wie is verantwoordelijk?
De deelnemer is verantwoordelijk voor: de gevolgen van het niet hebben, cq. niet verkrijgen van reisdocumenten, waaronder een (eventueel benodigd) visum, verplichte vaccinaties en dergelijke Niet op tijd verschijnen op vertrekdata en -tijden. In bezit hebben en/of meenemen van stoffen en/of zaken waarvan het bezitten/ transporteren in strijd is met de voorschriften en regels gesteld door vervoerders, waaronder luchtvaartmaatschappijen. In bezit hebben en/of meenemen van stoffen en/of zaken waarvan het bezit en/of transport in strijd is met de wetten van de landen die tijdens de geboekte reis worden bezocht. Het gaat hier om verboden, voorschriften en regels die aanzienlijk strenger zijn en veel strenger worden toegepast en bestraft dan in Nederland het geval is. Bezit, vervoer en gebruik zijn dan ook geheel voor eigen risico. Indien de genoemde stoffen en/of zaken toch worden aangetroffen, stelt de verantwoordelijke bezitter ervan zich bloot aan de mogelijkheid om onmiddellijk te worden uitgesloten van (verdere) deelname aan de reis zonder recht op enige restitutie of vergoeding. Aanhouding door politie-, douane of andere autoriteiten is geheel voor rekening en risico van de betrokkene. De hoge kosten ten gevolge van oponthoud voor de groep en voor de organisatie(s) worden op de betrokkene verhaald. De gevolgen van illegale activiteiten, (waaronder bijvoorbeeld het niet volgen van wettelijke voorschriften, zoals verkeersregels en illegale grensoverschrijdingen). Daarvoor geldt hetzelfde als hierboven omschreven. Wangedrag, waaronder wordt verstaan een gedrag dat direct of indirect dusdanig afbreuk doet aan het reis- en verblijfsgenot van de medereizigers dat zulks in redelijkheid niet door de medereizigers en/of de reisleiding hoeft te worden getolereerd, alsmede het niet opvolgen van (wettelijke) voorschriften en huisregels. Dergelijk wangedrag kan tot (verdere) uitsluiting van de reis leiden. Zijn of haar persoonlijke bagage (te verzekeren!), de omvang en het gewicht daarvan. Het maximum gewicht aan bagage staat op het vliegticket en/of in het reisprogramma vermeld. De deelnemer gaat door het aangaan van de reisovereenkomst akkoord met: De bepaling dat Green Wood Travel Co.,Ltd bij het niet doorgaan van de reis niet aansprakelijk is voor enige schade en/of kosten. De bepaling dat de deelnemer te allen tijde verplicht is zich als een correct reiziger te gedragen en verplicht is de aanwijzingen van de reisorganisator of diens gemachtigde ter bevordering van een goede uitvoering van de reis na te leven. De reiziger dient zich uiterlijk 24 uur voor het aangegeven tijdstip van vertrek voor de terugreis bij de reisleiding te vergewissen van het juiste tijdstip van vertrek. Verlengen van de reis is in principe altijd mogelijk: wij adviseren u echter reeds voor het vertrek uit Nederland of Belgi?? te reserveren in verband met het bespreken van plaatsen in het vliegtuig. Green Wood Travel is niet aansprakelijk voor verlenging die u rechtstreeks met hotel of luchtvaartmaatschappij regelt.
Toepasselijk recht en jurisdictie
Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Green Wood Travel Co., Ltd. partij is, is uitsluitend het Thais recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij daar woont. Alle geschillen die uit de overeenkomst voortvloeien of daarmee samenhangen worden bij uitsluiting voorgelegd aan de bevoegde rechter te Thailand. Niettegenstaande heeft Green Wood Travel Co., Ltd. het recht juridische stappen te ondernemen in het land waar de wederpartij woont.
Wat is een "Lang op Reis Verzekering"?
Als u voor een langere periode dan 90 dagen naar het buitenland gaat is de Lang-op-Reisverzekering uw verzekering.
Wat is een "Kortlopende Reisverzekering"?
Uw vakantie lang compleet verzekerd. Een uitstekende reisverzekering voor een onbezorgde vakantie. Zonder zorgen op reis. Naar de zon, de sneeuw, een wereldstad of lekker de bergen in. Waar u ook naartoe gaat, met een reisverzekering gaat u goed voorbereid op weg.
Wat is een "Doorlopende Reisverzekering"?
De Doorlopende Reisverzekering is er speciaal voor iedereen die vaker dan ????n keer per jaar naar het buitenland gaat. Met de complete doorlopende reisverzekering bent u het hele jaar door verzekerd tegen de annuleringskosten wanneer uw geboekte reis niet door kan gaan, of wanneer u deze moet afbreken. U kunt de doorlopende reisverzekering van de Europeesche helemaal zelf samenstellen en kunt kiezen uit de varianten Basis, Comfort en Optimaal. Zo betaalt u alleen voor dat wat u nodig heeft. Tip: denk ook aan een passende annuleringsverzekering, zodat u geen kosten heeft als u onverwachts niet op vakantie kunt.
Wat is een "Kortlopende Annuleringsverzekering"?
Wat voor redenen dan ook, mocht u helaas uw vakantie moeten annuleren dan staat deze verzekering garant voor de kosten, ook bij last-minute boekingen. De kortlopende annuleringsverzekering is uiterst compleet. Om voor een zo volledig mogelijke dekking in aanmerking te komen is het verstandig de annuleringsverzekering binnen 8 dagen na het boeken van de reis af te sluiten.
Kan ik mijn reservering wijzigen?
Natuurlijk kan dat, maar het hangt af van de status van uw boeking en van het type ticket, accommodatie, tours etc. Luchtvaartmaatschappijen en hotels bepalen de regels, niet Green Wood Travel. Wilt u wijzigen, dan moeten we eerst uitzoeken of het ticket wijzigbaar is en/of het hotel al is betaald. Zo ja, dan moeten we contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij en/of hotel. Aan het wijzigen zijn bijna altijd kosten verbonden. Als het ticket wijzigbaar is en/of het hotel nog niet betaald is, dan is het eenvoudiger om te wijzigen. Green Wood Travel berekent GEEN Kosten om een boeking te wijzigen. Wilt u alle details weten? Ga dan naar onze Algemene voorwaarden pagina.
Online inchecken, luchthavenbelasting binnen & buiten Thailand?
Denk eraan om uiterlijk 24-uur voor vertrek online in te checken op de website van de luchtvaartmaatschappij. U moet dit zelf doen met de inlogcode van de luchtvaartmaatschappij. Luchthavenbelasting is in de ticketprijs inbegrepen. Behalve bij vertrek vanaf de Sukhothai en Trat (Koh Chang) luchthavens. Daar moet u nog 100 THB en 200 THB pp. betalen. Zorg dat u op tijd op de luchthaven bent voor het inchecken; bij internationale vluchten minimaal 3 uur voor vertrek. Wanneer u in Bangkok verblijft, kan het door het drukke verkeer minimaal een uur duren voordat u met de taxi de luchthaven bereikt. Vertrek daarom tijdig en controleer of uw transfer aansluit op de vertrektijd van uw vlucht. Green Wood Travel is niet verantwoordelijk als u uw vlucht mist! Hieronder enkele voorbeelden: Vientiane airport tax is $10 USD pp. (ter plaatse betalen) Luang Prabang airport tax is $10 USD pp. (ter plaatse betalen) Kijk op Voordat u reist bij betreffende landen in Zuidoost-Azi?? onder: Luchthavenbelasting.
Hoe laat kan ik mijn kamer op en tot hoe lang?
Voor bijna ieder hotel in Thailand geldt: check-in tijd is 14:00 uur, check-uit tijd is 12:00 uur. Wenst u voor 14:00 uur de kamer te betrekken dan moet u een extra nacht ervoor boeken. Als u na 12:00 uur de kamer wilt aanhouden dan kunt u meestal tot 18:00 uur daggebruik bijboeken. Wilt u de kamer langer dan 18:00 uur aanhouden dan betaalt u weer een extra nacht. Vraag uw tour-coordinator om advies.

Annulering of wijziging

Heeft u een klacht?
We luisteren naar u. Als u klachten heeft over een van de diensten die wij u hebben verleend, moet u deze zo snel mogelijk onder onze aandacht brengen, maar uiterlijk binnen een maand na het ontstaan van de klacht. Stuur bij een klacht over een hotel of over een van onze diensten een e-mail (graag kort en precies) naar info@greenwoodtravel.nl. Vergeet u niet uw boekingsnummer te vermelden en eventueel bewijsmateriaal bij te voegen? Klachten die u later dan 1 maand na het ontstaan bij ons indient, of klachten per telefoon, Whatsapp, Messenger en/of ander chat app, kunnen wij niet in behandeling nemen. Als er nog iets anders is wat u wilt weten, aarzel dan niet om met ons contact op te nemen. Green Wood Travel Co.,Ltd behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de reis, het reisprogramma, de reisroute, de accommodaties en de excursies.
Waar zit het kantoor van Green Wood Travel?
Het Tropical Paradise hoofdkantoor van Green Wood Travel in Bangkok ligt aan een zijstraat van Sukhumvit. Sukhumvit, de langste straat van Thailand, is Thailand in een notendop. Voor veel reizigers is het het middelpunt van hun verblijf in de Thaise hoofdstad. Je hoeft de straat niet uit voor top klasse hotels en de beste winkelcentrums van de stad, tegelijkertijd hoef je maar een hoek om te slaan om met twee benen in het alledaagse, eenvoudigere maar wel zo sfeervolle Thaise leven te staan vol eettentjes en fruitstalletjes.you-text-here Je bent altijd welkom, wandel gerust even binnen met vragen over je reis. Nieuw is dat we ook zeven appartementen inrichten die voor langere of korte periode te huur zijn. Je bent dan, net als wij, onderdeel van deze levendige wijk die steeds populairder wordt dankzij een uitgebreid uitgaansleven, restaurants in alle soorten en maten (en nog niet tegen toeristenprijzen), koffie-shops en (zoals gezegd) Thaise eettentjes. Ons kantoor ligt dicht bij het skytrain (BTS) station Punnawithi. Via de zijstraat Sukhumvit 101 loopt u in 20 minuten naar ons kantoor. U kunt natuurlijk ook een taxi of een motortaxi nemen, of nog leuker, de echte Thaise lokale taxi `songtaew`, die in deze buurt nog volop wordt gebruikt. Voor minder dan 10 baht wordt u (door even op het belletje te drukken) afgezet bij zijstraat (soi 31) waar u de koffie van Green Wood Travel al ruikt.

Privacy verklaring

Privacy Verklaring
U hoeft bij Green Wood Travel geen lid te zijn of een inlognaam aan te maken om uw reisinformatie te kunnen zien. Green Wood Travel stuurt alle relevante informatie rechtstreeks naar het door u opgegeven e-mailadres. Welke informatie gebruiken wij? Paspoortnummer Volledige naam Geboortedatum Geslacht Nationaliteit Visum informatie E-mailadres Telefoonnummer In sommige gevallen: adres Betalingsgegevens Informatie over de door u geboekte reis (zoals vertrekdatum, verblijfsduur, accommodatiegegevens, vluchtgegevens, reizigersgegevens, vervoersinformatie, verblijf- en bestemmingsinformatie, ge??ploade documenten en uw boekingsbevestiging) Eventuele persoonsgegevens die door u worden ingevuld via de chatfunctie, het contactformulier, sociale media, aanmeldformulieren of feedback tools. Eventuele medische persoonsgegevens die door u worden verstrekt bij het boeken van een reis, waaronder bijvoorbeeld allergie??n, dieetvoorkeuren of fysieke ongemakken. Wat mogen wij met deze informatie doen? Allereerst: ervoor zorgen dat uw naam, paspoortinformatie en geboortedatum juist terecht komt op de plaatsen waar die wordt vereist, bij luchtvaartmaatschappijen, voor visumaanvragen, bij hotelboekingen, offertes en overige reserveringen. Mocht u zich in een acute medische situatie bevinden, dan kunnen wij uw persoonsgegevens gebruiken om u medische verder te helpen. We gebruiken uw e-mailadres voor nieuwsbrieven. Wanneer u deze nieuwsbrieven niet langer wenst te ontvangen, kunt u zich onmiddellijk uitschrijven door te klikken op de link onderaan de nieuwsbrief. In uitzonderlijke gevallen zou het ook kunnen voorkomen dat Green Wood Travel op grond van de wet verplicht is om uw persoonsgegevens aan derden te verstrekken. Dit kan zich voordoen indien een daartoe bevoegde overheidsinstelling in het kader van een strafrechtelijk onderzoek, uiteraard op wettelijke gronden, een verzoek bij ons indient. U per e-mail benaderen voor evaluatie en vragen achteraf over uw reis en reiservaringen. Green Wood Travel maakt bij het aanbieden van haar diensten gebruik van cookies, die er tijdens het zoeken op onze website voor zorgen dat u sneller bij een gewenst zoekresultaat komt. Green Wood Travel maakt gebruik van Global Site Tag (gtag.js). Dit is een analytisch script met geringe inbreuk op de privacy. Deze cookie komt van analytics.google.com. Het wordt gebruikt voor het analyseren van website statistieken, zoals het aantal unieke bezoekers, sessies en campagne-data. Dit script kent uw apparaat een willekeurig gegenereerd identificatienummer (ID) toe. Het ID wordt verzonden met iedere hit en verzonden aan Google. Dit ID wordt op de servers van Google gebruikt om de statistieken te berekenen. Wij verstrekken uw gegevens niet aan derde partijen zonder uw voorafgaande toestemming, tenzij dat noodzakelijk is in het kader van de uitvoering van de overeenkomst (visum, hotelboeking, autoverhuur, vlieg- en treintickets etc.), of wij dit op basis van de wet moeten of mogen. Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om misbruik van, en ongeautoriseerde toegang tot, uw persoonsgegevens te beperken. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot uw gegevens, dat de toegang tot de gegevens afgeschermd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden. Green Wood Travel behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in het privacy- en cookiebeleid. Wij adviseren u dan ook om regelmatig op deze pagina te kijken of er wijzigingen zijn aangebracht.

Richtlijnen pakketreizen (EU)

Annulering of wijziging
Indien u geld heeft overgemaakt op onze STO Garant derdengelden bankrekening en u moet/wilt annuleren, dan gelden de volgende richtlijnen: Is uw reservering gemaakt buiten de piek-periodes (verschillend per seizoen en per regio) en annuleert u 30 dagen voor aankomst in Thailand dan stort Green Wood Travel het ontvangen bedrag terug op uw rekening. De annuleringskosten zijn afhankelijk van eventueel reeds uitgeschreven vlieg-, trein- of boottickets. Ook berekenen sommige hotels en touroperators annuleringskosten. In de regel blijven deze annuleringskosten beperkt. Latere annuleringen moeten we per geval berekenen. Bij teruggave is Green Wood Travel niet aansprakelijk voor koersverlies en transferkosten die banken berekenen. Terugbetalingen worden gedaan tussen ????n en twee maanden na annulering.
Reisbegeleiding
Green Wood Travel zorgt voor Engelssprekende professionele lokale gidsen. Chauffeurs die u ophalen spreken soms een beetje Engels, maar niet altijd. Zij weten wel waar ze u moeten ophalen en waar u naar toe moet. Dit is meestal vervoer van een luchthaven naar een hotel of vice versa. Nederlandssprekende reisbegeleiding kunt u op verzoek tegen meerprijs boeken. Overleg goed met Green Wood Travel of de lokale gidsen over de aanvang (en eindtijd) van een tour of reis. Als u niet op tijd verschijnt op vertrekdata en -tijden zijn de (financi??le) consequenties van het eventueel mislukken van een tour of reis, of het te laat arriveren op een locatie voor een connectie per boot, trein, bus of vliegtuig, voor rekening van de reiziger. U bent wel altijd zelf verantwoordelijk voor uw verzekering. Green Wood Travel raadt alle klanten aan hun reis-, medische-, annulerings- en andere typen verzekeringen af te sluiten in Nederland of Belgi??. Dit soort verzekeringen kunt u niet met gelijkwaardige werelddekking in Thailand of Zuidoost-Azi?? afsluiten. Heeft u al een reisverzekering? Controleer dan of deze werelddekking biedt! Kijk ook op onze verzekeringspagina voor voordelige tarieven voor onder meer een annuleringsverzekering.
Hoelang moet mijn paspoort geldig zijn?
Reisdocumenten en visa: het visum voor uw vakantie bestemming(en) is uw verantwoordelijkheid, niet die van Green Wood Travel. Voor Thailand is een geldig paspoort vereist. Uw paspoort dient bij aankomst in Thailand nog 6 maanden geldig te zijn. Bij een toeristisch verblijf van langer dan 30 dagen in Thailand heeft u een visum nodig. Dat kunt u aanvragen bij de Thaise ambassade in Den Haag of Brussel en het Thaise consulaat in Amsterdam. U dient het uiterlijk 2 weken voor vertrek aan te vragen. Het visum is geldig voor een verblijf van maximaal 60 dagen. U kunt ook een business-visum aanvragen. Dat is 90 dagen geldig. Na deze periode moet u het land verlaten. Kijk op Voordat u reist bij betreffende landen in Zuidoost-Azi?? onder: voorbereidingen - Reisdocumenten en Visum voor details. Belangrijk: een Nederlands of Belgisch kind, zelfs een pasgeboren baby, heeft een eigen paspoort nodig. Inschrijving van kinderen in het paspoort van hun ouders is niet toegelaten.
Inchecken op het vliegveld
Zorg dat u in ieder geval drie uur voor vertrek van uw internationale vlucht incheckt. Voor eventuele vragen (bijvoorbeeld meer beenruimte) maakt u meer kans als u vroeg incheckt.
Wie haalt mij op van Bangkok Suvarnabhumi airport?
Onze chauffeur wacht u op bij de `DOMESTIC ARRIVALS DOOR A` in de aankomsthal. Dit is tegenover Exit door 1. Zie `airport map arrivals` hieronder. Print deze gegevens voor referentie. Na de laatste `customs` controle loopt u door uitgang B of C de aankomsthal in. Ga rechtsaf en loop naar het einde van de aankomsthal. De chauffeur heeft een bord met uw naam erop. Kunt u onze chauffeur niet vinden? Bel ZELF naar onze mobiele telefoon: 081 811 4966 voor assistentie en blijf wachten bij het `Green Wood meeting point`.
De codes op je vliegticket & bagagevrijdom?
Het komt nogal verwarrend over, een hele reeks letters op uw vliegticket. De verklaring is eenvoudig: het heeft alles te maken met vraag en aanbod. Alle stoelen zijn opgedeeld met letters zoals K - M - Q - R - S - T - V etc. Zo kunnen er wel 12 verschillende letters staan, dus 12 verschillende ticketprijzen in dezelfde economy klasse. Belangrijk is om te weten dat de goedkoopste tickets per klasse het snelst worden verkocht, dus boek tijdig via Green Wood Travel. Bagage die gratis kan worden meegenomen bedraagt over het algemeen: 7kg handbagage en check-in bagage: 20kg. Extra kilo`s moeten ter plaatse betaald worden of vooraf aan Green Wood Travel worden doorgegeven.
E-sigaretten
E-Sigaretten en alles wat u ervoor nodig heeft om ze te roken (vullingen etc.) zijn in Thailand verboden. Deze wet wordt ook nadrukkelijk gehandhaafd. De boetes zijn flink en er staat zelfs een gevangenisstraf tot tien jaar op bezit.